Regulamin rezerwacji i sprzedaży biletów w Operze Wrocławskiej
REGULAMIN
REZERWACJI ORAZ SPRZEDAŻY BILETÓW I TOWARÓW
OPERY WROCŁAWSKIEJ
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. Definicje
1. Na potrzeby postanowień Regulaminu użyte pojęcia oznaczają:
- Opera – Opera Wrocławska z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Świdnickiej 35, 50-066 Wrocław, instytucja kultury wpisana do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego pod nr 11, posiadająca NIP: 8960005526, REGON: 000278942;
- Regulamin – niniejszy dokument określający zasady i warunki w zakresie:
- świadczenia i realizacji usług przez Operę, w tym zasad rezerwacji miejsc na Wydarzenie,
- dokonywania transakcji zakupu towarów i usług oferowanych przez Operę;
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej dokonująca zakupu usług lub towarów oferowanych przez Operę;
- Wydarzenie – wydarzenie kulturalne, w tym spektakl, koncert organizowane przez Operę, objęte systemem;
- Zwiedzanie – zwiedzanie siedziby Opery wraz z przewodnikiem, występujące pod różnymi nazwami handlowymi np. „Operowy Labirynt”;
- Bilet – znak legitymacyjny uprawniający do udziału w Wydarzeniu lub Wycieczce;
- Bilet online – bilet zakupiony za pośrednictwem Serwisu przesłany Kupującemu drogą elektroniczną
w postaci pliku PDF; - Wejściówka – bilet na Wydarzenie sprzedawany na pół godziny przed Wydarzeniem;
- Voucher – dokument wystawiony przez Operę i przez nią honorowany, w formie papierowej lub elektronicznej, posiadający swój unikalny kod i datę ważności, upoważniający jego posiadacza do wymiany na Bilet;
- Serwis – system umożliwiający zakup Biletów za pośrednictwem sieci Internet, dostępny na stronie internetowej pod adresem www.opera.wroclaw.pl;
- Sezon artystyczny – okres czasu, na który ustalany jest plan repertuarowy Opery;
- Towary – wydawnictwa Opery, tj. książki, plakaty, programy, pamiątki lub inne związane z działalnością statutową Opery;
- Użytkownik – każda osoba korzystając z Serwisu lub każdy posiadacz Biletu, Vouchera albo Karty Podarunkowej;
- Widz – osoba uczestnicząca w Wydarzeniu;
- Zwiedzający – osoba uczestnicząca w Wycieczce;
- Zamówienie – informacja przesłana w formie wiadomości elektronicznej pod podany adres poczty elektronicznej potwierdzająca warunki rezerwacji oraz sprzedaży Biletu;
- Karta Podarunkowa – elektroniczny bon biletowo-towarowy wielokrotnego użytku aktywowany
w momencie doładowania wydawany na okaziciela, uprawniający do jego realizacji w kasach Opery. Karta Podarunkowa nie jest elektronicznym instrumentem płatniczym, instrumentem pieniądza elektronicznego ani kartą płatniczą; - Ulga – obniżka procentowa naliczana od ceny Biletu, nazywana także „zniżką”;
- DOW – Dział Obsługi Widzów, tel. +48 71 370 88 80, adres e-mail: opera@opera.wroclaw.pl;
- Operator płatności - PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 186, 60-166 Poznań, krajową instytucją płatniczą, nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym 4.944.000,00 zł, opłacony w całości, posiadającą numer NIP: 7792308495 oraz numer REGON: 300523444, tel. +48 61 628 45 05.
2. Rozkład miejsc na widowni oraz strefy cenowe określony jest w załączniku nr do 1 Regulaminu.
ROZDZIAŁ II
ZASADY REZERWACJI MIEJSC
§ 1. Rezerwacja indywidualnych miejsc na Wydarzenie lub Zwiedzanie
- Opera zapewnia możliwość indywidualnej rezerwacji miejsca na Wydarzenie lub Zwiedzanie. Rezerwacji można dokonywać osobiście w kasie Opery lub telefonicznie w Dziale Obsługi Widzów pod numerem +48 71 370 88 80.
- Rezerwacji można dokonać najpóźniej na 3 dni przed terminem Wydarzenia lub Zwiedzania.
- W celu dokonania rezerwacji należy podać następujące informacje:
- imię i nazwiska osoby rezerwującej;
- numer telefonu kontaktowego;
- adres poczty elektronicznej;
- Rezerwację należy opłacić w terminie ustalonym z personelem Opery. Rezerwacja nieopłacona w terminie wygasa.
- Płatności za rezerwację można dokonać gotówką w kasie biletowej Opery, Kartą Podarunkową lub dostępnymi usługami płatniczy
- Opera zastrzega sobie możliwość ograniczenia liczby miejsc dostępnych do rezerwacji.
- Za datę wpłaty należności dokonywanej przelewem bankowym lub usługami płatniczymi uważa się dzień wpływu należności na rachunek bankowy Opery.
§ 2. Rezerwacja miejsc dla grup zorganizowanych
- Opera zapewnia możliwość rezerwacji miejsc dla grup od 20 osób na Wydarzenie lub Zwiedzanie. Rezerwacja grupowa miejsc możliwa jest osobiście lub telefonicznie z personelem Działu Obsługi Widzów pod numerem +48 71 370 88 80.
- Rezerwacje grupową należy opłacić w terminie ustalonym z personelem DOW. Rezerwacja nieopłacona w terminie wygasa.
- W celu dokonania rezerwacji należy przekazać następujące informacje:
- imię i nazwisko osoby rezerwującej;
- numer telefonu kontaktowego;
- adres poczty elektronicznej;
- Opera zastrzega sobie możliwość ograniczenia liczby miejsc dostępnych do rezerwacji dla grup zorganizowanych.
- Rezerwacje należy opłacić w terminie ustalonym z personelem Opery. Rezerwacja nieopłacona w terminie wygasa.
- Płatności za rezerwację można dokonać gotówką lub Kartą Podarunkową w kasie biletowej Opery lub przy użyciu dostępnymi usługami płatniczymi za pośrednictwem otrzymanego linku do płatności.
- Za datę wpłaty należności dokonywanej przelewem bankowym lub usługami płatniczymi uważa się dzień wpływu należności na rachunek bankowy Opery.
ROZDZIAŁ III
SPRZEDAŻ STACJONARNA
§ 1. Operatorzy płatności systemu sprzedaży
Płatność kartami płatniczymi oraz usługami płatniczymi obsługiwana jest przez operatora płatności: PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 186, 60-166 Poznań, krajową instytucją płatniczą, nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym 4.944.000,00 zł, opłacony w całości, posiadającą numer NIP: 7792308495 oraz numer REGON: 300523444, tel. +48 61 628 45 05.
§ 2. Sprzedaż Biletów
- Bilet można nabyć poprzez:
- dokonanie jego zakupu w kasie biletowej Opery;
- dokonanie jego zakupu za pośrednictwem Serwisu;
- wymianę Vouchera w kasie biletowej Opery lub za pośrednictwem Serwisu;
- Opera prowadzi bezpośrednią sprzedaż Biletów w kasie biletowej Opery.
- Jeden Bilet uprawnia do udziału w Wydarzeniu w terminie i miejscu wskazanym w Bilecie.
- Na godzinę przed rozpoczęciem Wydarzenia pierwszeństwo zakupu mają osoby kupujące Wejściówkę.
- Płatności za Bilet można dokonywać w kasie biletowej Opery, gotówką, kartą płatniczą lub Kartą Podarunkową. Opera nie odpowiada za ewentualne przerwy w obsłudze płatności kartą płatniczą spowodowane przez operatora systemu płatności.
- Wymiana Vouchera na Bilet odbywa się kasie biletowej Opery lub za pośrednictwem Serwisu. Voucher nie uprawnia do uczestnictwa w Wydarzeniu.
- Opera wystawia faktury VAT zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Opera zastrzega sobie prawo do sprzedaży Biletów na wybrane Wydarzenia w ramach specjalnych promocji cenowych, ustalanych indywidualnie.
- Opera zastrzega sobie prawo do przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych.
§ 3. Sprzedaż Towarów
- Opera prowadzi sprzedaż Towarów w kasie biletowej Opery. Opera zastrzega sobie możliwość prowadzenia sprzedaży w innych wyznaczonych miejscach.
- Ceny Towarów wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto.
- Zapłata ceny sprzedaży możliwa jest gotówką, kartą płatniczą lub Kartą Podarunkową.
- Opera wystawia faktury VAT zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
Rozdział IV
SPRZEDAŻ BILETÓW NA WYDARZENIA I ZWIEDZANIE ZA POŚREDNICTWEM SERWISU
§ 1. Postanowienia ogólne
- Opera prowadzi sprzedaż Biletów na Wydarzenia oraz Zwiedzanie za pośrednictwem Serwisu.
- Korzystanie z Serwisu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny użytkownika następujących wymagań technicznych:
- połączenia urządzenia końcowego z siecią Internet;
- oprogramowania w postaci przeglądarki internetowej, takiej jak: FireFox wersja 3.0 lub nowsza, Chrome wersja 35 lub nowsza, Microsoft Edge wersja 104 lub nowsza itp.;
- w razie zakupu Biletu online posiadania drukarki do wydruku czarno-białego lub urządzenia mobilnego (typu smartfon, tablet, e-czytnik) obsługującego pliki PDF, umożliwiającego wyświetlanie biletu na ekranie urządzenia mobilnego.
- Zakup Biletów za pośrednictwem Serwisu wymaga posiadania aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Serwis umożliwia zakup od 1 do 20 biletów w jednej transakcji.
- Złożenie zamówienia za pośrednictwem Serwisu wiąże się z obowiązkiem uiszczenia ceny sprzedaży przez Kupującego.
- Ceny biletów online są wyrażone w złotych polskich i są cenami brutto.
- Opera nie prowadzi dostawy zakupionych Biletów.
- Zapłata za Zamówienie odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną dostępnymi usługami płatniczymi, w szczególności kartą płatniczą lub przelewem elektronicznym albo tradycyjnym przelewem bankowym na wskazany numer rachunku bankowego. W przypadku tradycyjnego przelewu trzeba mieć na uwadze czas niezbędny do zaksięgowania środków na rachunku bankowym Opery. Dniem zapłaty jest moment uznania rachunku bankowego Opery.
- Za datę wpłaty należności dokonywanej przelewem bankowym lub usługami płatniczymi uważa się dzień wpływu należności na rachunek bankowy Opery.
- Dostępne usługi płatnicze obsługiwane są przez operatora płatności. Wszelkie reklamacje dotyczące płatności elektronicznych należy składać u operatora płatności. Więcej informacji znajduje się pod adresem: https://poland.payu.com/pomoc/.
§ 2. Ogólne zasady składania sprzedaży Biletów za pośrednictwem Serwisu
- W jednej transakcji można dokonać równoczesnego zakupu Biletów na Wydarzenie oraz Zwiedzanie.
- Zakup Biletu za pośrednictwem Serwisu wymaga:
- wyboru terminu Wydarzenia;
- wyboru miejsca (sektor, rząd, numer miejsca), rodzaju biletu oraz wariantu cenowego;
- podania danych Kupującego: imienia i nazwiska, miejsca oraz adresu zamieszkania lub siedziby, adresu e-mail, numeru telefonu;
- zapoznania się i zaakceptowania warunków Regulaminu oraz wyrażenia niezbędnych zgód;
- w przypadku chęci otrzymania faktury VAT zaznaczenie odpowiedniej opcji oraz podania niezbędnych danych nabywcy;
- złożenia zamówienia oraz uiszczenia ceny sprzedaży udostępnionymi formami płatności.
- Warunkiem otrzymania Biletu online jest uzyskanie przez Operę potwierdzenia płatności od operatora płatności. Po otrzymaniu potwierdzenia Opera przesyła Bilet online pod podany adres poczty elektronicznej.
- Kupujący zobowiązany jest do zweryfikowania poprawności i zgodności Biletu online ze złożonym zamówieniem, w szczególności danych dotyczących tytułu i terminu Wydarzenia oraz rodzaju zakupionego biletu (normalny, ulgowy).
- Brak płatności w ciągu 60 minut od złożenia Zamówienia powoduje anulowanie zamówienia.
- Zakupiony Bilet można wydrukować lub zachować w urządzeniu przenośnym umożliwiającym jego okazanie oraz weryfikację przez Wydarzeniem.
- Opera nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Kupującego błędnych lub nieprawdziwych danych w trakcie składania zamówienia.
- Anulowanie lub modyfikacja zamówienia jest możliwa jedynie przed zatwierdzeniem zamówienia.
- W przypadku anulowania zamówienia środki pobrane z konta bankowego Kupującego pozostają w dyspozycji operatora płatności: PayU S.A. z siedzibą przy ul. Grunwaldzkiej 186, 60-166 Poznań. Informacje dotyczące zasad postępowania w takiej sytuacji znajdują się pod adresem: https://poland.payu.com/pomoc/
- Opera nie ponosi odpowiedzialności za skutki nieprawidłowego funkcjonowania systemu płatności elektronicznych.
- Za podanie prawidłowych danych do faktury VAT odpowiada Kupujący.
§ 3. Zasady posługiwania się Biletem
- Każdy Bilet oznaczony jest indywidualnym kodem kreskowym oraz numerem identyfikacyjnym. Bilet może zawierać ponadto informacje określającą tytuł wydarzenia, jego termin, numer miejsca oraz rodzaj biletu i jego cenę.
- Bilet, który jest nieczytelny, zniszczony lub uszkodzony w stopniu uniemożliwiającym jego właściwe odczytanie i weryfikacje może zostać uznany za nieważny i nie będzie uprawniał do uczestnictwa
w Wydarzeniu lub Zwiedzaniu. - Niezależnie od formy Biletu, należy zachować go do momentu zakończenia Wydarzenia lub Zwiedzania.
- Bilet online można wydrukować lub zachować na urządzeniu przenośnym umożliwiającym jego okazanie
i weryfikacje. - Bilet należy przechowywać w bezpiecznym miejscu. Przekazanie go innej osobie, kopiowanie, utrata, jak również udostępnienie kodu kreskowego lub numeru identyfikacyjnego może uniemożliwić uczestnictwo w Wydarzeniu lub Zwiedzaniu. Opera nie jest zobowiązana do zwrotu ceny sprzedaży, gdy na skutek zdarzeń, o których mowa w zdaniu poprzedzającym osoba nieuprawniona posłuży się Biletem w celu wejścia na Wydarzenie.
§ 4. Warunki odstąpienia od umowy
Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, na podstawie art. 38 ust. 12 prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do umowy, której przedmiotem świadczenia są usługi związane z wydarzeniami kulturalnymi, jeżeli oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
ROZDZIAŁ V
ZWROTY
§ 1. Zwrot Biletu
- Zwrot biletu indywidualnego na Wydarzenie możliwy jest do 7 dni przed terminem Wydarzenia.
- Zwrot biletu grupowego możliwy jest:
- do 21 dni przed terminem Wydarzenia w przypadku zwrotu co najmniej 40 Biletów,
- do 14 dni przed terminem Wydarzenia w przypadku zwrotu co najmniej 20 Biletów,
- do 7 dni przed terminem Wydarzenia w przypadku zwrotu mniej niż 20 Biletów.
- Zwrot biletu możliwy jest w kasie biletowej Opery lub za pośrednictwem formularza zwrotu znajdującego się pod adresem https://www.opera.wroclaw.pl/1/zwrot_biletow.php
- Bilet można zwrócić jedynie za okazaniem dowodu zakupu (faktura lub paragon).
- Zwrot biletu zakupionego za pośrednictwem Serwisu następuję za pośrednictwem formularza pod adresem https://www.opera.wroclaw.pl/1/zwrot_biletow.php.
- Zwrot należności za bilet zakupiony w kasie biletowej Opery nastąpi gotówką lub na kartę płatności.
- Z zastrzeżeniem postanowień, o których mowa w § 2 Rozdziału V Regulaminu Opera nie przyjmuje zwrotu biletu wymienionego za Voucher.
§ 2. Zwrot Biletów w przypadku odwołania Wydarzenia lub Zwiedzania
- Zwrot ceny sprzedaży uiszczonej za Bilety jest możliwy w każdym przypadku, gdy Wydarzenie lub Zwiedzanie zostaną odwołane.
- W przypadku Biletów kupionych za pośrednictwem Serwisu informacja o odwołanych Wydarzeniach lub Zwiedzaniu albo o zmianie repertuaru, w tym o sposobach zwrotu ceny sprzedaży jest przesyłana pod adres poczty elektronicznej podany w formularzu w trakcie składania zamówienia za pośrednictwem Serwisu. Opera nie ponosi odpowiedzialności w przypadku podania błędnych lub nieprawdziwych danych w formularzu zamówienia uniemożliwiających przesłanie ww. informacji oraz dokonanie zwrotu ceny sprzedaży.
- Zwrot biletu możliwy jest w kasie biletowej Opery lub za pośrednictwem formularza zwrotu.
ROZDZIAŁ VI
ULGI
§ 1. Ulgi indywidualne
- Na wybrane Wydarzenia Opera udziela ulgi:
- dzieciom do 7 roku życia, uczniom, studentom do 26 roku życia, rencistom, emerytom oraz osobom
z orzeczeniem o niepełnosprawności oraz osobom po 70 roku życia w wysokości 30%; - posiadaczom Karty Dużej Rodziny w wysokości 30%;
- na zakup biletów w liczbie co najmniej 20 sztuk w wysokości 20% lub innej indywidualnie ustalonej przez Operę.
- Powyższe ulgi przysługują w sprzedaży stacjonarnej i oraz za pośrednictwem Serwisu.
- Ulgi, o których mowa w ust. 1 nie dotyczą miejsc w strefie pierwszej.
§ 2. Zasady korzystania z ulg indywidualnych i grupowych
- Bilet ulgowy przysługuje tylko osobie uprawnionej do zniżki.
- Osoba zamierzająca skorzystać z ulgi zobowiązana jest do okazania stosownego dokumentu uprawniającego do ulgi najpóźniej w dniu Wydarzenia lub Zwiedzania. Dokument musi być ważny w dniu Wydarzenia lub Zwiedzania.
- Brak posiadania stosownego dokumentu powoduje utratę prawa do ulgi oraz uczestnictwa w Wydarzeniu lub Wycieczce bez prawa zwrotu ceny za bilet.
- W przypadku braku dokumentu lub niemożności okazania ważnego dokumentu Opera oferuje możliwość uczestniczenia w Wydarzeniu lub Zwiedzaniu jedynie po uiszczeniu różnicy między ceną biletu ulgowego, a ceną biletu normalnego. Dopłatę wnosi się w kasie biletowej Opery.
- Dokumentami uprawniającymi do ulg indywidualnych są w szczególności:
- ważna legitymacja lub zaświadczenie instytucji upoważnionej do wydania stosownych dokumentów;
- zaświadczenie ze szkoły/uczelni, ważne w dniu Wydarzenia;
- legitymacja International Student Identity Card w przypadku studentów uczelni zagranicznych ważna w dniu Wydarzenia;
- ważna Karta Dużej Rodziny.
- Cena sprzedaży biletu ulgowego nie może być niższa niż cena biletu w najtańszej strefie cenowej na dane Wydarzenie lub niższa niż cena Wejściówki.
ROZDZIAŁ VII
ZWIEDZANIE
- Zwiedzanie Opery odbywa się według scenariusza ustalonego przez Operę. W trakcie zwiedzania należy stosować się do poleceń przewodnika.
- Zwiedzanie odbywa się wyłącznie pod przewodnictwem osoby wyznaczonej przez Operę. Nie przewiduje się możliwości zwiedzania Opery samodzielnie bez przewodnika.
- W czasie Zwiedzania należy stosować się do poleceń przewodnika.
- Dopuszcza się poruszanie wyłącznie po udostępnionych do tego celu obszarach i obiektach. Należy zachować szczególną ostrożność ze względu na specyfikę przestrzeni (np. nierówności podłoża, zaciemnione pomieszczenia).
- Ze względów bezpieczeństwa podczas prowadzenia prac konserwatorskich lub w innych szczególnych sytuacjach, dostęp do miejsc i pomieszczeń w siedzibie Opery może zostać ograniczony lub całkowicie wyłączony.
- Przewodnik może w każdej chwili przerwać zwiedzanie, jeśli osoby nie stosują się do zasad Regulaminu, poleceń przewodnika lub powodują zagrożenie dla zdrowia lub życia innych osób. W takich przypadkach nie przysługuje zwrot należności za zakupiony Bilet ani jego wymiana.
ROZDZIAŁ VIII
INFORMACJE DLA WIDZÓW
§ 1. Informacje dla widzów poruszających się na wózkach inwalidzkich
- Sala Opery Wrocławskiej -Parter- jest przystosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
- Ze względu na specyfikę przestrzeni budowlanej znajdującej się od I do IV Balkonu oraz Foyer, rezerwacja i zakup miejsc przystosowanych dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich jest możliwa tylko po uprzednim kontakcie z Działem Obsługi Widzów.
- Opera zapewnia osobom niewidomym i niedowidzącym pomoc pracowników w poruszaniu się po Operze.
W celu zapewnienia obsługi w trakcie wizyty należy skontaktować się z Działem Obsługi Widzów. - W Operze znajdują się windy i toalety przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach.
- Rezerwacja miejsc dla osób z niepełnosprawnościami na Wydarzenie przyjmowana jest do 7 dni przed datą Wydarzenia. Z uwagi na warunki techniczne liczba miejsc może być ograniczona.
- Z uwagi na uwarunkowania techniczne oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa Opera zastrzega sobie możliwość wyłączenia miejsc dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich na wybrane Wydarzenia.
- Osoby poruszające się na wózku inwalidzkim, które nie kupują biletu na miejsce siedzące, mają prawo do zakupu biletu bez miejsca siedzącego w cenie biletu w najtańszej strefie cenowej na dane Wydarzenie.
- W celu zapewnienia komfortu odbioru Wydarzenia Opera prowadzi rezerwację specjalnych miejsc na widowni zarówno dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, jak i ich opiekunów.
- Zgodnie z art. 20a ust. 1 pkt.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 573) Opera zapewnia wstęp osobom niepełnosprawnym z psem asystującym.
- Warunkiem wstępu psa asystującego jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
- Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
- Osoby korzystające z pomocy psa asystującego nie ponoszą w związku z tym żadnych dodatkowych opłat.
- W przypadku wykupienia Biletu w miejscu uniemożliwiającym przebywanie psa asystującego obok osoby z niepełnosprawnością personel Opery może zaproponować zmianę miejsca w celu zapewnienia komfortu Widzowi z psem asystującym i pozostałym Widzom.
§ 2. Zasady uczestnictwa w Wydarzeniach
- Osoba przebywająca w siedzibie Opery zobowiązana jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.
- Udział w Wydarzeniu lub Zwiedzanie możliwe jest jedynie po okazaniu ważnego Biletu.
- W przypadku korzystania z ulgi możliwość wejścia na Wydarzenie wymaga okazania ważnego dokumentu uprawniającego do nabycia Biletu ulgowego.
- Jeżeli dla danego Wydarzenia określone są ograniczenia wiekowe uczestnictwo w Wydarzeniu możliwe jest wyłącznie po okazaniu odpowiedniego dokumentu potwierdzającego spełnienie ograniczeń wiekowych obowiązujących dla danego Wydarzenia.
- Osoba uczestnicząca w Wydarzeniu zobowiązana jest do zajęcia miejsca zgodnie z miejscem oznaczonym w treści Biletu.
- Za osoby małoletnie przebywające w siedzibie Opery lub uczestniczące w Wydarzeniu, Zwiedzaniu, odpowiedzialność ponoszą ich rodzice lub opiekunowie prawni.
- Opera nie ponosi odpowiedzialność za rzeczy pozostawione lub zagubione w Operze.
- W siedzibie Opery zabrania się:
- palenia papierosów i korzystania z elektronicznych papierosów oraz urządzeń i przedmiotów o tej samej lub zbliżonej funkcji co tradycyjne papierosy;
- wnoszenia, posiadania i używania środków odurzających;
- wnoszenia i spożywania artykułów spożywczych zakupionych poza siedzibą Opery oraz wnoszenia artykułów mogących spowodować zabrudzenie mienia, odzieży innych widzów lub w inny sposób mogących utrudniać uczestnictwo w Wydarzeniu;
- wprowadzania zwierząt za wyjątkiem psów przewodników dla osób niewidomych i niedowidzących;
- niszczenia mienia;
- zachowań obraźliwych, niekulturalnych i sprzecznych z zasadami współżycia społecznego, w tym głośnego zachowania zakłócającego odbiór Wydarzenia;
- zachowania mogącego naruszać dobre obyczaje;
- wnoszenia przedmiotów i substancji niebezpiecznych, które mogą zagrażać zdrowiu lub życiu osób przebywających w Operze;
- prowadzenia jakiekolwiek działalności handlowej, usługowej, marketingowej, charytatywnej bez zgody Opery.
- W trakcie Wydarzenia zabrania się ponadto:
- dokonywania jakiekolwiek rejestracji obrazu i dźwięku bez względu na technikę utrwalenia;
- korzystania z telefonów komórkowych lub innych urządzeń elektronicznych emitujących światło i dźwięk mogących przeszkadzać innym widzom w odbiorze Wydarzenia
- spożywanie jedzenia i napojów, w szczególności alkoholowych.
- Opera zastrzega sobie prawo do zmian w repertuarze lub w obsadzie Wydarzenia. W miarę możliwości Informacje o zmianach ogłaszane są na stronie internetowej Opery. Zmiana obsady nie stanowi podstawy do zwrotu Biletów na Wydarzenie.
- W przypadku zachowań naruszających postanowienia Regulaminu personel Opery ma prawo zażądać od osoby naruszającej zaprzestania niedozwolonego zachowania, w tym opuszczenia siedziby Opery bez prawa zwrotu ceny za Bilet.
- Bilet kserowany, skanowany, przerabiany i uniemożliwiający weryfikację kodu jest nieważny.
- Osoby niepełnoletnie muszą przebywać pod opieką osoby lub osób dorosłych, z wyjątkiem Wydarzeń edukacyjnych dla dzieci i Wydarzeń organizowanych na odrębnych zasadach. W przypadku takich Wydarzeń obecność osoby niepełnoletniej na Wydarzeniu bez opieki opiekunów prawnych jest równoznaczna z ich zgodą na udział w Wydarzeniu.
- Wydarzenia rozpoczynają się punktualnie. Osoby spóźnione będą wpuszczane na widownię dopiero w trakcie przerwy, jeżeli jest przewidziana w trakcie Wydarzenia. Osobom spóźnionym oraz niewpuszczonym na widownię nie przysługuje zwrot ceny Biletu.
- Widzowie przebywający na widowni zobowiązani są do wyłączenia sygnałów w telefonach komórkowych, zegarkach elektronicznych i innych urządzeniach emitujących sygnały dźwiękowe i świetlne.
- Nagrywanie dźwięku, fotografowanie lub filmowanie podczas Wydarzeń jest zabronione
- Na terenie Opery obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych i e-papierosów.
§ 3. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest Opera Wrocławska, z siedzibą we Wrocławiu, z którą można się skontaktować listownie pod adresem ul. Świdnicka 35, 50-066 Wrocław.
- W Operze został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych (dalej: IOD). Jest to osoba, z którą można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących osobom fizycznym praw związanych z przetwarzaniem ich danych. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować w następujący sposób:
- listownie pod adresem: ul. Świdnicka 35, 50-066 Wrocław, z dopiskiem „do Inspektora Ochrony Danych”
2) elektronicznie pod adres poczty przez e-mail: iod@opera.wroclaw.pl
- Pozyskane w procesie rezerwacji dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
1) związanych z przygotowaniem i realizacją rezerwacji i sprzedaży biletów;
2) udzielania odpowiedzi na pisma, skargi i wnioski;
3) wykonywania obowiązków wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
- Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych w procesie rezerwacji i sprzedaży biletów:
- niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie osoby fizycznej przed zawarciem umowy (przygotowania i dokonania rezerwacji oraz sprzedaży biletów) (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
- Opera będzie przechowywać dane zawarte w dokumentacji podatkowej lub księgowej, związanej z rezerwacją i zakupem biletów - do momentu wygaśnięcia obowiązków przechowywania danych wynikających z przepisów szczególnych lub do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy.
- Będziemy przekazywać dane osobowe niezbędne do rezerwacji i sprzedaży biletów:
- organom, podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, np. sądom, organom ścigania lub instytucjom państwowym, gdy wystąpią z żądaniem, w oparciu o stosowną podstawę prawną,
- podmiotom współpracującym z Operą np. serwisom płatniczym,
- w zakresie niezbędnym – wnioskodawcom, działającym na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
- Dane osobowe pozyskane w procesie rezerwacji i sprzedaży biletów nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
- Osobom fizycznym, których dane zostały przetworzone w procesie rezerwacji i sprzedaży biletów przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do ich danych osobowych;
- prawo żądania sprostowania ich danych osobowych;
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania ich danych osobowych;
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji rezerwacji i sprzedaży biletów oraz wykonywania przez administratora prawnie uzasadnionych obowiązków. Aby skorzystać z powyższych praw, proszę skontaktować się z Operą lub z inspektorem ochrony danych.
- Osobom fizycznym, których dane zostały przetworzone w procesie rezerwacji i sprzedaży biletów, przysługuje także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Wszystkie dane osobowe udostępnione przez Kupującego podlegają ochronie i są wykorzystywane jedynie w celu i w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie.
§ 4. Reklamacje
- Reklamacje dotyczące:
- rezerwacji i sprzedaży Biletów oraz na Wydarzenia;
- towarów;
- funkcjonowania Serwisu oraz strony internetowej Opery
- należy zgłaszać pod adresem opera@wroclaw.opera.pl lub osobiście w siedzibie Opery w godzinach pracy Kasy biletowej Opery. Aktualne godziny pracy kasy biletowej podane są na stronie internetowej Opery.
- Reklamacje dotyczące sprzedaży Towarów wymagają pisemnego zgłoszenia reklamacji w siedzibie Opery w godzinach pracy kasy biletowej Opery.
- Kupujący jest zobowiązany dostarczyć reklamowany Towar wraz dowodem zakupu.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dane teleadresowe Kupującego oraz opis przyczyny reklamacji.
§ 5. Postanowienia końcowe
- Regulamin dostępny jest na stronie internetowej www.opera.wroclaw.pl oraz w kasie biletowej Opery.
- Rezerwacja, zakup biletu i udział w wydarzeniu są jednoznaczne z akceptacją Regulaminu.
- Rezerwujący, nabywca biletu wstępu i uczestnik Wydarzenia są zobowiązani do zapoznania się i przestrzegania Regulaminu.
- Opera zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Operę.
- Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
- W sytuacji ogłoszenia zagrożenia epidemicznego bądź stanu epidemii Widz, Zwiedzający wyrażają zgodę
i zobowiązują się do stosowania wszelkich ograniczeń wprowadzonych przez Operę, określających zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych w Operze w tym czasie. - W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego.
- Opera nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości pod adres e-mail wskazany przez użytkownika Serwisu oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze użytkownika składającego zamówienie.